سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش سلول های خاکستری مغز

سلول های خاکستری بخش هیپوکامپ مغز به خاطر ارتباط آن با مهارت ‌های یادگیری و قابلیت ‌های حافظه به خوبی شناخته شده اند، اما به خاطر ارتباط آن ها با خودآگاهی، دلسوزی و درون گرایی نیز مشهور هستند. در این مطلب تنها روشهای موثر از نظر علمی را به نقل از مجله معتبر آمریکایی iheartintelligence به شما معرفی می کنیم.

فعالیت های اساسی که به طور منظم انجام می شوند تنها در طول چند هفته می توانند ضریب هوشی را افزایش دهند و به شما کمک کنند احساس آرامش روانی و جسمی بیش تری داشته باشید.

با کشف نوروپلاستی، مغز می تواند خود را تغییر داده و از نو سازماندهی کند، بعلاوه باعث تحول در درمان بیماران سکته مغزی، مبتلایان به درد مزمن، مبتلایان به بیماری های عصبی و کمک به جلوگیری از کاهش اختلالات شناختی ناشی از مشکلات مرتبط با سن می شود.

برای این که آیا شما به دنبال افزایش عملکرد مغز خود هستید و یا می خواهید توانایی های شناختی خود را حفظ کنید، در این جا فعالیت هایی وجود دارد که می توانید برای افزایش سلول های خاکستری به برنامه روزانه خود اضافه کنید:

1- ایده ای را که مغز می تواند رشد کند، غنیمت بدانید
این گفته ممکن است یک پیشنهاد احمقانه به نظر برسد، اما باید مطرح شود. کودکان و جوانان توانایی بیش تری در یادگیری سریع تر مهارت ها دارند و همین امر اغلب بزرگسالان را از تلاش برای کارهای سخت تر باز می دارد. در حالی که هر کسی قادر به یادگیری یک زبان جدید یا یادگیری نواختن ساز در سنین بالاتر می باشد. بعلاوه شما قادر هستید عادات رفتاری خود را تکامل دهید. و همه این موارد با تغییر طرز فکر شما شروع می شود.

2- یوگا و مدیتیشن
مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن و مراقبه، به ویژه مدیتیشن دلسوزی و مهربانی، فعالیت عصبی و ضخامت سلول های خاکستری را افزایش می دهد. بعلاوه مدیتیشن به شما الگوهای امواج مغزی مفید – آلفا، تتا، دلتا – و تعداد بی شماری از فواید از جمله خلاقیت فوق العاده، تولید ایده، افزایش توانایی های شناختی و ظرفیت کلی فکری برای رشد ارائه می دهد. آموزش مدیتیشن را از اینجا دنبال کنید

3- انجام بازی های فکری
پازل ها و بازی های فکری مانند سودوکو یا سایر بازی های فکری ذهن را وادار می کنند که به صورت آگاهانه متمرکز و فعال باقی بماند. این بهترین روش برای افزایش سلول های خاکستری از طریق بازی ها است. بهترین بازی فکری موجود برای گوشی های اندرویدی و آیفون بازی معروف lumonsity می باشد که عضلات ذهن شما را مانند یک بدنساز تقویت می کند:

دانلود برای اندروید
دانلود برای آیفون
4- بازی های ویدئویی
یک مطالعه جدید در دانشگاه روچستر ایالات متحده، ارتباط بین بازی های ویدئویی اول شخص و گسترش آگاهی بصری در دنیای واقعی را تایید کرد. توانایی گرفتن علائم دیداری با سرعت و دقت بسیار ارزشمند است. 

 

برای مطالعه  ادامه مطلب کلیک کنید....