سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوشمندانه مطالعه کنید

ایجاد عادات یا مهارت های مطالعه هوشمند؟
چه در مدرسه و چه در کار، یک چیز کاملاً واضح است: برای یادگیری به چیزی فراتر از مهارت های مطالعه مؤثر نیاز داریم. اشتباه نکنید، مهارت های مطالعه مؤثر بسیار مهم هستند، اما، به تنهایی کافی نیستند.

اولین و اصلی ترین هدف شما ایجاد عادات مطالعه هوشمند است که باعث تقویت تجربه یادگیری شما می شود. این مقاله به تفصیل به بررسی این عادت ها می پردازد و پیشنهادات و دستورالعمل های مرتبط ارائه می دهد.

لطفا در نظر داشته باشید که این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است و قبل از انجام هرگونه ورزش شدید یا رژیم غذایی، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

ایجاد یک محیط ایده آل برای مطالعه
محیطی که برای مطالعه از آن استفاده می کنید به اندازه مهارت های مطالعه ای شما در تسریع روند یادگیری تاثیر می گذارد. صرف زمان برای ایجاد محیطی برای مطالعه، به شما در ایجاد عادات مطالعه هوشمندانه کمک خواهد کرد.

با توجه به این نکته، یک محیط مطالعه ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟ اجازه دهید در زیر آنها را بررسی کنیم.

قبل از هر چیز، محیط مطالعه شما باید حس راحتی و آرامش را در شما افزایش دهد، اما نه آنقدر که به خواب ببرد.

ایجاد یک محیط مطالعه آرامش بخش، مستلزم ترکیبی از اشیاء دیداری، شنیداری، گوارشی و جسمی است که به طور طبیعی آرامش می بخشند و یادگیری را عمیق تر می کنند.

محیط مطالعه همچنین باید به شما انگیزه بدهد، الهام بخش باشد و میل به پیشرفت را در شما تحریک کند. این می تواند شامل آویزان کردن عکس های الهام بخش یا چیدمان محیط با ابزار و موادی باشد که شما را در چرخه یادگیری کارآمدتر و سودمندتر می کند. مهم نیست از چه چیزهایی استفاده می کنید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید انگیزه، کارایی و تمرکز خود را بهبود ببخشید.

در زیر فهرستی از خصوصیاتی که باید برای ایجاد یک محیط مطالعه ایده آل در نظر داشته باشید، آورده شده است.

1-یک محیط مطالعه کم استرس
قبل از هر چیز، شما باید تمام محرک های ایجاد کننده فشار روانی را از محیط خود حذف کنید. این می تواند اشیاء، صداها، بوها و هر چیز دیگری که شما را از هدف خود منحرف کند، شامل شود. به رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. رنگ های بسیار روشن مانند قرمز و زرد به طور طبیعی تفکر را تحریک می کنند، اما می توانند به صورت ناخود آگاه سطح استرس را بالا ببرند.

اگر تمایل به بهبود تمرکز خود دارید، رنگ های تیره مانند سیاه، خاکستری های تیره و قهوه ای احتمالاً نامناسب ترین رنگ ها برای شما خواهند بود. اگر دیوارها یا اشیاء موجود در محیط مطالعه شما عمدتا از این رنگ ها تشکیل شده اند، باید بدانید که نسبت به مغز خود مرتکب بی عدالتی شده اید، و یادگیری را بسیار چالش برانگیزتر از آنچه که باید باشد کرده اید.

 

برای مطالعه  ادامه مطلب کلیک کنید....