سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عفونت ادراری کودکان

کودکان و نوجوانان در چند سال اول زندگی با مشکلاتی مواجه می شوند. سرماخوردگی و سایر عفونتهای تنفسی در این دوران شایع است. اما بچه ها می توانند به عفونت ادراری (UTI) نیز مبتلا شوند. حداکثر 8? دختران و 2? پسران تا 5 سالگی مبتلا به عفونت ادراری می شوند.

بعضی اوقات تشخیص علائم عفونت ادراری در بچه ها دشوار است. معالجه ی کودک مبتلا به این عفونت اهمیت زیادی دارد زیرا عفونت ادراری می تواند به یک عفونت کلیوی جدی تر تبدیل شود و منجر به آسیب کلیه شود. با درمان صحیح، کودک باید فقط در طی چند روز احساس بهتری داشته باشد.

کودکان چگونه به عفونت ادراری مبتلا می شوند؟
عفونت ادراری در کودکان یک بیماری نسبتاً شایع است. باکتری هایی که وارد مجرای ادرار می شوند، معمولاً از طریق ادرار کردن بیرون می روند. اما هنگامی که باکتری ها از مجاری ادراری خارج نمی شوند، ممکن است در آنجا رشد کنند. این باعث عفونت می شود.

مجاری ادراری از قسمت هایی تشکیل شده است که در تولید ادرار نقش دارند. این قسمتها شامل موارد زیر است:

دو کلیه که برای تولید ادرار، خون و آب اضافی بدن را فیلتر (تصفیه) می کنند
دو میزنای یا لوله هایی که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند
مثانه ای که ادرار را تا زمانی که از بدن خارج شود، در خود نگه می دارد
مجرای ادراری (میز راه) یا لوله ای که ادرار را از مثانه به قسمت بیرونی بدن خالی می کند
هنگام ورود باکتریها به مجاری ادراری و عبور از میزراه، ممکن است کودک شما دچار عفونت ادراری شود. دو نوع عفونت ادراری که به احتمال زیاد کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد عفونت مثانه و عفونت کلیه است. به عفونت مثانه، سیستیت یا التهاب مثانه گفته می شود. وقتی عفونت از مثانه به کلیه ها می رود، به آن پیلونونفریت می گویند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....